Hyppää sisältöön

• Etusivu ‹ Leivontafoorumilla tapahtuu ‹ Leivontafoorumin tiedotteita ‹ Kehitysideointia ja kysymyksiä
Kirjaudu sisäänRekisteröidy UKK

fb:n "like"-toiminto?

Leivontafoorumin kehitysideoille. Täällä voit myös kysyä foorumin toiminnoista tai kertoa havaitsemistasi mahdollisista virheistä.

Valvoja: Moderaattorit

Lähetä vastaus
13 viestiä • Sivu 1/1

fb:n "like"-toiminto?

Viesti Paula3 » 4.2.2010 16:16

Miksei näissä viesteissä ole fb:n "like"-mahdollisuutta? Tulis peukutettua useampaakin. :mrgreen:

Viestit jaettu omaksi aiheekseen täältä. t. Tanja
A bagel is a doughnut with the sin removed. ~George Rosenbaum
Paula3
Namutäti

• Kotisivu

Re: mitä söit tänään?

Viesti Henskis » 4.2.2010 17:21

Paula3 kirjoitti:Miksei näissä viesteissä ole fb:n "like"-mahdollisuutta? Tulis peukutettua useampaakin. :mrgreen:

Totta, olis aika kätevä x)
Henskis

• Lähetä sähköpostia käyttäjälle Henskis
  • Kotisivu

Re: mitä söit tänään?

Viesti Tanja » 4.2.2010 18:33

Henskis kirjoitti:
Paula3 kirjoitti:Miksei näissä viesteissä ole fb:n "like"-mahdollisuutta? Tulis peukutettua useampaakin. :mrgreen:

Totta, olis aika kätevä x)

Tässä uudessa phpbb 3.0.6:ssa on itseasiassa sellainen "pikavastaus" -kommentointitoiminto (joka on tällä hetkellä pois päältä). Ei vaan ole mitään hajua millainen se on käytännössä, jotain urputusta ulkomaisilla saiteilla ollu että jos ihmiset innostuu käyttämään sitä hurjasti niin huonontais keskustelujen tasoa (paljon tynkäviestejä pitkin ketjuja). Toisaalta jossain off-topikeissa vois vaikka kokeeksi ottaa käyttöön, voihan sen sitten ottaa pois jos siinä ei ollutkaan järkeä. :)

Lupaan perehtyä asiaan vähän paremmalla ajalla!
Tanja
Foorumin emo

• Lähetä sähköpostia käyttäjälle Tanja
  • Kotisivu

Re: fb:n "like"-toiminto?

Viesti Paula3 » 4.2.2010 19:11

Joo, kokeillaan. :)
A bagel is a doughnut with the sin removed. ~George Rosenbaum
Paula3
Namutäti

• Kotisivu

Viesti Tanja » 4.2.2010 19:21

Pöh, se onkin vain pelkistetty viestinkirjoitusikkuna. Asetus on nyt laitettu päälle off topic-osioon, jokainen kynnelle kykenevä käykäähän kurkkaamassa ja kommentoikaa tähän jatkoksi.

Eli kun olet sisäänkirjautuneena foorumilla ja luet viestiketjua, on pikavastaus aina viimeisen viestin jälkeen.

Miusta tuo ei ehkä oo kovin hyödyllinen.
Tanja
Foorumin emo

• Kotisivu

Viesti Tige » 4.2.2010 23:52

Eräällä toisella foorumilla jossa pyörin, on se pikavastaustoiminto käytössä. Todella nopea ja näppärä tapa vastata viesteihin, kannatan!
Tige

• Lähetä sähköpostia käyttäjälle Tige
  • Kotisivu

Viesti Tanja » 5.2.2010 11:24

Tige kirjoitti:Eräällä toisella foorumilla jossa pyörin, on se pikavastaustoiminto käytössä. Todella nopea ja näppärä tapa vastata viesteihin, kannatan!

Ehkä se riippuu myös osaltaan viestinkirjoittajan tyylistä kirjoittaa viestejä. Mie käytän melko pajon noita bbcode-tageja ja koen hyödylliseksi että ne on koko ajan tossa näkyvillä. Toisekseen käytän myös hymiöitä, enkä aina muista mistä merkkijonosta muodostuu mikäkin, joten kaipaan niitäkin viestiä kirjoitettaessa.

Eli johtopäätöksenä sanoisin että juurikin nopeaan ja yksinkertaiseen vastailuun käy, mutta jos haluaa paneutua kirjoittamiseen tai jos muutenvaan käyttää noita lisäjuttuja niin sitten tää perinteinen viestinkirjotusikkuna on kivempi. Puolensa kussakin. :)
Tanja
Foorumin emo

• Kotisivu

Viesti Lalluskainen » 7.2.2010 16:49

Mites tuo karmanappula?
Monilla foorumeilla on semmonen ja mä oon ainakin tykänny, jos vaikka joku on laittanu jotain tosi kivaa, ni voi sitten plussailla ja jättää kommentin.
Tai sit jos on tosi tyhmä, ni jättää miinuksen, mut miinuksia nyt harvemmin :mrgreen:
Minä, pyöreä kuin pulla. Kahden lapsen mammanen. Mies, pitkä ja ohut kuin mehupilli.
Lalluskainen

• Kotisivu

Viesti Kuriton » 7.2.2010 17:23

Mä olen taas vastarannankiiski. Mun mielestä tollanen like-toiminto ei olisi foorumilla kätevä. Foorumin ideana kuitenkin on keskustella ja kommentoida. Musta ainakin tuntuu, että jos olisi like-toiminto, niin keskustelu saattaisi osittain hiipua, jos ihmiset vaan painelisivat likeä, eivätkä jatkaisi keskustelua.

Ehkä oon vaan tosi tosikko ja tylsä, mutta mun mielestä se olis tarpeeton, varsinkin, kun tykkäämisesnsä voi helposti ilmaista kommenttien kera vastaamalla kunnolla. :)
Kuriton

• Kotisivu

Viesti Tanja » 7.2.2010 18:10

Lalluskainen kirjoitti:Mites tuo karmanappula?
Monilla foorumeilla on semmonen ja mä oon ainakin tykänny, jos vaikka joku on laittanu jotain tosi kivaa, ni voi sitten plussailla ja jättää kommentin.
Tai sit jos on tosi tyhmä, ni jättää miinuksen, mut miinuksia nyt harvemmin :mrgreen:

En olekaan nähnyt koskaan käytännössä Karma-modia. Hauska idea, mutta tuossa Kurittoman ajatuksessa on myös perää:

Kuriton kirjoitti:Mä olen taas vastarannankiiski. Mun mielestä tollanen like-toiminto ei olisi foorumilla kätevä. Foorumin ideana kuitenkin on keskustella ja kommentoida. Musta ainakin tuntuu, että jos olisi like-toiminto, niin keskustelu saattaisi osittain hiipua, jos ihmiset vaan painelisivat likeä, eivätkä jatkaisi keskustelua.

Ehkä oon vaan tosi tosikko ja tylsä, mutta mun mielestä se olis tarpeeton, varsinkin, kun tykkäämisesnsä voi helposti ilmaista kommenttien kera vastaamalla kunnolla. :)

Jospa tuon pikavastauslaatikon ottaisi käyttöön kaikilla alueilla, jos alkaa näyttää että ihmiset kommentoivat tähän sen puolesta. Jätetään Karma-mod ainakin toistaiseksi hyllylle. :) Tuo käyttäjäpalkki on meinaan jo nyt melkoisen täynnä tavaraa.
Tanja
Foorumin emo

• Kotisivu

Viesti Tiipi » 14.2.2010 10:36

Onko leivontafoorumista muuten sivuja FB:ssä? Voisi sielläkin liittyä kaikki halukkaan messiin ja ehkä muutkin huomaisi että tälläinenkin foorumi on olemassa.
Tiipi

• Lähetä sähköpostia käyttäjälle Tiipi
  • Kotisivu

Viesti Tanja » 14.2.2010 12:10

Tiipi kirjoitti:Onko leivontafoorumista muuten sivuja FB:ssä? Voisi sielläkin liittyä kaikki halukkaan messiin ja ehkä muutkin huomaisi että tälläinenkin foorumi on olemassa.

Kurkkaas tänne. :)
Tanja
Foorumin emo

• Kotisivu

Viesti Tanja » 21.2.2010 19:03

Tässä tyylissä tuo pikavastaus-toiminto näyttääkin olevan yhtenä nappulana alareunassa kuten vastaa-namiskakin.
Tuleeko kenenkään käytettyä tuota pikavastausta tuolla off topic -osiossa kun se on nyt napin takana?
Tanja
Foorumin emo

• Kotisivu

Lähetä vastaus
13 viestiä • Sivu 1/1

Paluu Kehitysideointia ja kysymyksiä