Hyppää sisältöön

Tarkennettu haku
  • Etusivu ‹ Leivontafoorumilla tapahtuu ‹ Leivontafoorumin haasteet
Kirjaudu sisäänRekisteröidy UKK Etsi

Haastehöpinät/kesäkuu 2011

Foorumin omat haasteet, -äänestykset, kilpailut yms.
Sponsorit 2013: Van Houten, Valio, Fazer, Dan Sukker, LéKUé, Saga.

Valvoja: Moderaattorit

Lähetä vastaus
33 viestiä • Sivu 1/2 • 1, 2

ViestiKirjoittaja Tiituska » 29.5.2011 10:58

Tervetuloa turisemaan kesäkuun haasteesta! :)
Tiituska @ Kakku Manala
Tiituska
Kakkumanaaja

• Kotisivu

Re: Haastehöpinät/kesäkuu 2011

ViestiKirjoittaja cherry » 29.5.2011 16:59

Hm..mm saako olla suolainenkin, joita näkee silloin tällöin blogeissa :shock: ?
Vai tarkoitetaanko 'perinteistä' ja makeaa ilman muita rajotteita?
cherry

ViestiKirjoittaja Tiituska » 30.5.2011 21:37

Kiitokset cherry hyvästä kysymyksestä! :) Puhuimme tästä asiasta modejen kesken ja päädyimme siihen, että tällä kertaa kisan aiheena ovat vain makeat kääretortut. Muita rajoja ei ole, mutta jätetään suolaiset toiseen haasteeseen :)
Tiituska @ Kakku Manala
Tiituska
Kakkumanaaja

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Nanun » 31.5.2011 23:02

Laitoin tuon haasteosallistumisen tasan klo 00.00 elikkä ollaanko foorumilla vielä talviajassa? :ehh:
Nanun

ViestiKirjoittaja Tiituska » 1.6.2011 13:25

Nanun: Olitpas nopea leipomuksinesi! :) Juu, puolilta öin tuo tuolla näyttää olevan ajan mukaan.
Tiituska @ Kakku Manala
Tiituska
Kakkumanaaja

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Nanun » 1.6.2011 14:02

Ai? :ehh: Miulla näyttää aika tuossa kun katson tuota haasteleipomustani olevan tasan 23.00? Mistähän se johtuu?
Nanun

ViestiKirjoittaja Tiituska » 1.6.2011 18:56

Nanun Tarkista Omat asetukset valikon alta "asetukset" kohdasta, mikä ajannäyttö sulla on. Onko sulla kesäajan näytön kyselyssä raksi kenties sarakkeessa "ei"?
Tiituska @ Kakku Manala
Tiituska
Kakkumanaaja

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja NaMiNaMi » 1.6.2011 20:22

Oi mikä haaste, nyt mulla ois ideakin!
En minä ole lihava, olen vain löysästi pakattu.
NaMiNaMi

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Nanun » 1.6.2011 20:52

No kattos! :lol: Johan toimii! Kiitos Tiituska.
Nanun

ViestiKirjoittaja Pullahiiricom » 1.6.2011 20:59

"Leivo 1.6.-20.6. välisenä aikana ja postaa leipomuksesi kuvineen ja resepteineen tämän ketjun jatkoksi. "
(Lainaus tuolta haasteen ohjeista)

Olen jotenkin ymmärtänyt tuosta yllä olevasta lainauksesta, että tuo haasteleivonnainen tulee leipoa tuolla aikavälillä. Olenko ymmärtänyt väärin? Kiva toki, että on innokkaita haasteeseen osallistujia!
Pullahiiricom

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Tanja » 2.6.2011 10:22

Vaikka en tätä haastetta emoile, sanon silti muutaman sanasen.

Pullahiiri, tottahan tuo on. Mutta viimeeksi kun vedettiin tiukkaa linjaa näiden sääntöjen kanssa niin tuli useammalta taholta toivomus että otettaisiin höllempi linja. Joten päätettiin antaa asian olla ja äänestäjät saa sitten päättää kuka ja kenen leipomus ansaitsee palkinnon.

Olisihan se tietysti mukavaa että kaikki noudattaisivat sääntöjä samoin. :)
Tanja
Foorumin emo

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Nanun » 2.6.2011 11:47

Nyt taytyy myontaa, etta olen sitten itse tainnut aina ymmartaa vaarin tuon ohjeistuksen. Aina olen luullut etta tuo tehtavan anto annetaan sen takia monta paivaa aiemmin etta sen voi sen halutessaan leipoa jo silloin ja varsinainen postaus tulee tapahtua tuolla aikavalilla. :( Onneksi tulit pullahiiri sanomaan, kun olisin muuten tallaisissa tilanteissa vastakin saattanut tehda toistekin nain. Tiistaina kun tein niin sain vietya tarhaan torttua viimeista paivaa olevalle hoitotatille ja ajattelin postata sen heti 1.6. paivauksen puolella kun nyt ollaan jo lomalla ja napyttelen puhelimella enka siis olisi saanut postattua sita kun juuri ja juuri haasteen viimeisina paivina..
Nanun

ViestiKirjoittaja NaMiNaMi » 2.6.2011 12:08

Mä en kyllä ymmärrä mikä merkitys siinä on et pitää leipoa se juuri tolla aikavälillä? Siis toki se ei saa olla mikään viime vuonna tehty ja kuvattu leivonnainen mutta eiks riittäis että se on vaikka aiemmin julkaisematon (kuva) ja postaus sitten tuolla aikavälillä...? Että se leivonnainen kuitenkin pitäisi tehdä että saa sen tuoreen kuvan siitä. Eihän noita aiheitakaan tiedetä niin paljon aiemmin että siitä kukaan mitenkään hyötyis. Ja varmasti jokainen joskus kuitenkin käyttää aiemmin kokeilemaansa reseptiä.
En minä ole lihava, olen vain löysästi pakattu.
NaMiNaMi

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Tanja » 2.6.2011 15:13

Lukihäiriöitähän voi aina tulla, mutta melkein alusta asti kun ollaan tällä samalla "aikajanalla" menty että haaste kestää 1.-20. pvä niin on ollut aina ohjeena "leivo 1.-20. pvä ja postaa osallistumisesi" jne. Joten en näe tuossa olevan paljonkaan tulkinnanvaraa. :)

Naminami,
ihan sen takia ollaan tuo päivämäärä päätetty näin koska foorumin alkuaikoina joku yritti osallistua haasteeseen monta kuukautta vanhalla leipomuksella. Eikä se ollut todellakaan tarkoitus, joten joku aikarajoitus piti keksiä. Mielestäni aikaraja ei voi olla häilyvä, koska silloin kuka vain voisi venyttää sitä miten tahtoo.

Haasteet laitetaan tarkoituksella etukäteen esille ja avataan lukosta mahdollisuuksien mukaan vasta sinä päivänä kun osallistumisaika alkaa. Kuitenkin kaikilla modeilla on myös muuta elämää kuin foorumi, joten joskus käy näin että topikki avataan hieman etuajassa.
Etukäteen julkaisulla pyritään helpottamaan haasteeseen osallistuvien aivotyöskentelyä, jokuhan saattaa käyttää paljonkin aikaa etukäteen suunnitellakseen leipomusta tai jopa testailessaan reseptiä.

Mutta kuten sanottu, annetaan äänestäjien päättää. :)
Tanja
Foorumin emo

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Nanun » 2.6.2011 17:45

eli jos olisin postannut taman vasta aamulla herattyani niin en olisi koskaan edes tiennyt rikkoneeni saantoja mutta ei olisi kukaan muukaan? :lol: Ihan hyva nain. Reiluus kaikesra ja jos tosiaan jotain hairitsee niin senkun poistatte. Reseptin suunnittelin tata haastetta vartem ja siihen olisi voinut lisata tekstin Nopea valmistaa, eli teen mielellani uuden loman jalkeen jos viela ehdin kun aiheutan harmia kanssakilpailijoissa. Ja siis Tanja ihan alusta asti olen ilmeisesti lukenut/ymmartanyt tehtavanannon vaarin. ;) Eli ei ollut muussa vika kun miun lukutaidossa ja kun sen lauseen on kerran lukenut vaarin niin eihan se siita itsestaan korjaannu. Eli olen aina mieltanyt sen niin, etta leivo ja postaa 1.6-20.6. erona ainoastaan se etta olen siten ymmartanyt etta kun tehtava on julkaistu niin sen saa leipoa ja sitten 1.6. alkaen sen saa postata.. Pahoittelut vaarinkasityksestani.
Nanun

ViestiKirjoittaja Pullahiiricom » 2.6.2011 19:42

Minua henkilökohtaisesti tuo ei häiritse ainakaan :wink: Ajattelin vaan kirjoittaa vastaisuuden varalle tuon edellisen kommenttini, kun tuosta postausajankohdasta nousi keskustelua.
Pullahiiricom

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Tiituska » 3.6.2011 14:44

Kuten tuossa Tanja sanoikin, niin höllempää linjaa on tosiaan pyydetty. Ja kun kyse ei kuitenkaan ole siitä, että sääntöjä olisi muuten törkeästi rikottu, minun puolestani tällä kertaa myös Nanun leipomus saa jäädä kisaan. Ja ensi haasteesta eteenpäin mennään sitten niin, että noudatetaan sitä, että haastetyöt leivotaan ja postataan haasteen aikana :)
Tiituska @ Kakku Manala
Tiituska
Kakkumanaaja

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Kismet » 3.6.2011 22:03

Mitäs jos sääntöjä muuttaisi sitten niin että saa leipoa heti kun aihe on julkaistu?
Olisiko siitä jotain haittaa?
Eihän kukaan kai tiedä milloin leipomukset on todellisuudessa tehty, mutta tuskin kukaan niitä ihan sitä varten tekeekään että jos sattuisi joskus foorumin haasteena olemaan juuri se aihe :lol:
Ideana kai tässä onkin antaa aihe tai innostus leipoa, ja täytyy sanoa että mä en ainakaan olis ilman tätä haastetta tullut kääretorttua leiponeeksi, edellisestä kerrasta on useita vuosia ja silloin meni niin penkin alle ettei ihan heti olis mieleen tullut :lol:
Mutta musta tää on hauska juttu, saa hyvän syyn leipoa jotain ja päästää mielikuvituksen valloilleen.
Eihän se varmasti kenenkään "voitonmahdollisuuksia" pilaa jos joku olisikin leiponut muutamaa päivääkin ennen (tietysti sen jälkeen kuitenkin kun aihe on julkaistu), kunhan nyt ei tosiaan mitään vanhoja tekeleitä kaiveta esille ja niillä osallistuta.
Silloinhan koko hommasta menee idea.
Kismet

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Tiituska » 4.6.2011 09:52

Kismet: Kiitos ideasta! :) On hyvä että syntyy keskustelua näistä haasteista, niin saadaan niitä kehitettyä edelleen parempaan suuntaan :)
Tiituska @ Kakku Manala
Tiituska
Kakkumanaaja

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Tanja » 4.6.2011 18:25

Juu tuo Kismetin idea oli hyvä. Laitetaan korvan taakse! :)
Tanja
Foorumin emo

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Tiituska » 5.6.2011 18:09

Hienosti on lähtenyt kisa käyntiin :peukku: Ihania herkkuja mukana :)
Tiituska @ Kakku Manala
Tiituska
Kakkumanaaja

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Tiituska » 15.6.2011 16:43

Vielä on muutama päivä aikaa leipoa kääretorttu ja osallistua haasteeseen! :)
Tiituska @ Kakku Manala
Tiituska
Kakkumanaaja

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Onneli78 » 20.6.2011 21:34

Heh huomasin yhen unohduksen mun vaniljatahnareseptissä. Laitan sen nyt tähän ettei kukaan ihmettele! Eli siis vaniljatangot tietenkin noukitaan pois keittämisen jälkeen. Lisäksi siivilöin massan, jotta sain pois kaikki vaniljatankorippeet. Sitten sekoitin joukkoon voinokareet. Nyt tarttee taas laittaa iso mietintämyssy päähän äänestyksen suhteen :D Aivan ihania ja erilaisia kääretorttuja!! Onnea kaikille osallistujille haasteeseen!
Onneli78

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Tiituska » 20.6.2011 22:59

Nyt on aika äänestää kesäkuun paras kääretorttu. Äänestysohjeet köydät täältä.
Tiituska @ Kakku Manala
Tiituska
Kakkumanaaja

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Tiituska » 29.6.2011 17:30

Vielä on tämä ja huominen päivä aikaa äänestää suosikkikääretorttuaan. Myös kommentteja teoksista saa laittaa edelleen! :)
Tiituska @ Kakku Manala
Tiituska
Kakkumanaaja

• Kotisivu

Seuraava

Lähetä vastaus
33 viestiä • Sivu 1/2 • 1, 2

Paluu Leivontafoorumin haasteet