Hyppää sisältöön

Tarkennettu haku
  • Etusivu ‹ Leivontafoorumilla tapahtuu ‹ Leivontafoorumin haasteet
Kirjaudu sisäänRekisteröidy UKK Etsi

Äänestä paras haasteiden äänestystapa!

Foorumin omat haasteet, -äänestykset, kilpailut yms.
Sponsorit 2013: Van Houten, Valio, Fazer, Dan Sukker, LéKUé, Saga.

Valvoja: Moderaattorit

Lähetä vastaus
16 viestiä • Sivu 1/1

Paras äänestystapa?

1. "julkinen" äänestys foorumilla
7
27%
2. "salainen" äänestys yksityisviestillä haasteen emolle
14
54%
3. "salainen" äänestys ennalta valitun aktiivikäyttäjäraadin avulla
5
19%

Ääniä yhteensä : 26

Äänestä paras haasteiden äänestystapa!

ViestiKirjoittaja Tanja » 12.12.2010 21:58

Mikä on mielestäsi paras tapa valita paras leipomus leivontahaasteissa?

Suurin osa äänestyksistähän on tehty ns. julkisina foorumilla äänestäen ja kerran kokeiltiin äänestämistä salassa yksityisviestillä foorumin emolle. On myös käytetty aktiivikäyttäjistä valittua raatia jotka äänestivät sähköpostilla tai yksityisviestillä ja viime huhtikuun erikoistaasteeseen oli koottu ammattilaisraati.

Kommentoi rohkeasti mikä äänestystapa on mielestäsi paras. Jos et jostain syystä halua kirjoittaa kommenttia tähän, saapi miuta heittää myös yksityisviestillä. :)
(Myös muut kehitysehdotukset tai haasteaihetoiveet ovat tervetulleita.)
Tanja
Foorumin emo

• Kotisivu

Re: Äänestä paras haasteiden äänestystapa!

ViestiKirjoittaja nami-hiiri » 13.12.2010 11:02

Vaihtuva ennakolta päätetty aktiivinen käyttäjäraati, voisi olla kokeilun arvoinen asia.
Osallistujat eivät tietenkään voi osallistua itse haasteeseen ja siksi se vaihtuvuus.
Sehän voisi olla vaikka 2kk eli kierroksen 'pesti' kerralla ! :vilkuti:
nami-hiiri

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja cherry » 13.12.2010 11:11

Avoin julkinen äänestys, mutta tietenkin anonyymit leipurit.
Tai olipa ratkaisu jatkossa mikä tahansa, niin aina anonyymit leipojat, :shh: .
cherry

ViestiKirjoittaja NaMiNaMi » 13.12.2010 13:41

Tää julkinen äänestyshän ei periaatteessa ole puolueeton kun sen äänestystilanteen näkee koko ajan. Silloin pystyy pelaan äänillä esim. siten että 'kaverit' äänestää oman leipomuksen voittoon. Ja onko tässä vaihtoehdossa rajattu pois se ettei omaansa saa äänestää?
En minä ole lihava, olen vain löysästi pakattu.
NaMiNaMi

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja wadelmatassu » 13.12.2010 13:50

Mä en kannata noista vaihtoehdoista mitään, mutta oon naminamin kans kyllä samoilla linjoilla ^ tosta "kaveriäänestyksestä"

Oma mielipiteeni olis siis et äänestys samoin kuin se on nyt, mutta niin ettei tulos näy kaikelle kansalle vasta kun äänestys loppuu. Siis että äänestetään samoin muttei tulosta nähdä heti. Tokikaan tääkään ei poista "kaveriäänestystä" mut tuskin sitä poistaa mikään muukaan? Eikä sillä mulle ole sinänsä merkitystäkään ;)

Mut jännitystä se toisi peliin jos tuloksia ei näkis :D
wadelmatassu

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja nami-hiiri » 13.12.2010 14:01

Hupsista!
Eikö julkinen äänestys olekaan puolueeton, jos leipomukset ovat vain numeroituja, kuten nyt ?
Ajatellaanko leipojan vinkkaavan kavereilleen, että 'se ja se' pulla on minun? Ei kai nyt sentään!
Jatkuvasti leipoville tulee oma 'käsialansa', joka on usein tunnistettavissa - ainakin pidemmöllä aikavälillä.

Tuota ensimmäistä vaihtoehtoa en pois sulkisi kokonaan, pienillä ehdoilla, se voisi toimiakin.
Kakkoseen saattaa tulla turhia marinoita kanssa.
Kolmas vaihtoehto kuulostaa mukavalta, jos vaikka 'raati' istuisi 2-3 kk kerralla, että into pysyisi !

Pääasia olisi kuitenkin, että tällainen kiva haaste-leipomus jatkuisi joustavasti ja ilman turhia murinoita.
Aina ei voi sama voittaa, eikä niin pitäisi edes ollakaan. :vilkuti:
nami-hiiri

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Paula » 13.12.2010 15:48

wadelmatassu kirjoitti:Oma mielipiteeni olis siis et äänestys samoin kuin se on nyt, mutta niin ettei tulos näy kaikelle kansalle vasta kun äänestys loppuu.
Tätä ei ole mahdollista toteuttaa foorumin härpäkkeillä. Olisi jo muuten mahdollisesti käytössä/kokeilussa.
The only real stumbling block is fear of failure. In cooking you've got to have a what-the-hell attitude.
― Julia Child
Paula
Namutäti

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja wadelmatassu » 13.12.2010 18:16

^joo, niin mä arvelinki :)
wadelmatassu

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja namia » 14.12.2010 16:59

Mun mielestä ois hyvä, että tulokset näkyis vasta äänestyksen päätyttyä :) Eli yksityisviestillä haaste-emolle! :)
namia

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Marika » 18.12.2010 13:49

Yksityisviestillä! Helppoa ja iisiä, ei mun mielestä mitenkään vaivalloista edes! Homma toimii!
Marika

ViestiKirjoittaja aleksi » 19.12.2010 11:11

musta julkinen on paras ja muutenkin koko netin idean kanssa yhteen.. missä vaan äänestyksessä "kaverit" äänestää aina toisiaan, olkoon salainen äänestys tai ei ja se on osa äänestystä. En ole kai ikinä äänestänyt noissa yksityisviesti jutuissa kun se on liian hankalaa.. ja mikä sen mukavampaa jännätä että voittaako nyt vai ei kun tulokset näkyy :)

..ja tämänhän piti olla leikkimielinen juttu, sillon tällaisilla asiolla ei ole mitään väliä.
aleksi

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Nanun » 27.12.2010 14:30

Eipä ollut tuo yksityinen mitenkään vaikea hommeli osallistua kisaan vaikka kuvan laitto ongelmia uutena minulla olikin. Julkisesta en itse tykkää ollenkaan.. Raati kuulostaisi mukavalta jos esim on kyseessä reseptikilpailu ja raadissa testattaisiin myös reseptien toimivuutta ja makua ja se olisi myös yksi kriteeri äänestyksessä.
Nanun

ViestiKirjoittaja Tanja » 14.1.2011 23:17

Nanun kirjoitti:Raati kuulostaisi mukavalta jos esim on kyseessä reseptikilpailu ja raadissa testattaisiin myös reseptien toimivuutta ja makua ja se olisi myös yksi kriteeri äänestyksessä.

Tää vois olla toteuttamiskelponen idea kunnon etukäteissuunnittelulla. :)
Tanja
Foorumin emo

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Miia » 16.1.2011 23:14

Tanja kirjoitti:
Nanun kirjoitti:Raati kuulostaisi mukavalta jos esim on kyseessä reseptikilpailu ja raadissa testattaisiin myös reseptien toimivuutta ja makua ja se olisi myös yksi kriteeri äänestyksessä.

Mun mielestä olis kans kiva idea. Ei nyt ehkä ihan joka kierroksella, mutta silloin tällöin! Jos tuollainen reseptikilpailu toteutetaan, niin sitten mielestäni pitää kyllä olla leipojan oma resepti (tai niin oma kun tässä kaikki on jo keksitty -maailmassa voi nyt voi olla) eikä mistään lehdestä/ leivontablogista napattu ohje.
Älä koskaan selitä. Ystäväsi eivät sitä kaipaa, ja vihollisesi eivät kuitenkaan usko.
- Frank McKinney
Miia

ViestiKirjoittaja Tanja » 17.1.2011 22:25

Miia kirjoitti:
Tanja kirjoitti:

Mun mielestä olis kans kiva idea. Ei nyt ehkä ihan joka kierroksella, mutta silloin tällöin! Jos tuollainen reseptikilpailu toteutetaan, niin sitten mielestäni pitää kyllä olla leipojan oma resepti (tai niin oma kun tässä kaikki on jo keksitty -maailmassa voi nyt voi olla) eikä mistään lehdestä/ leivontablogista napattu ohje.

Juu ja leivottavia leipomuksia ei saisi olla kovin montaa, ehkä joku 5 maksimissaan. Ja ehkä jollain pienellä porukalla niitä vois leivoskella, ja sit tää porukka arvostelis ne maisteltuaan. Vai mitenhän tätä vois kehittää?
Esim. pääkaupunkiseudulla asustaa usea foorumilainen, ja mie reissaan siellä silloin-tällöin, vois pientä miitintynkää pitää ja samalla maistella leipomuksia tms. Tämmönen idea vain tuli mieleen.
Tanja
Foorumin emo

• Kotisivu

ViestiKirjoittaja Sirkku » 18.1.2011 10:51

Tai sitten niiden leipomusten täytyisi olla sen verran pieniä, ettei niiden kanssa jouduta epätoivoon. Mutta miittiporukalla tuommoinen raatihomma vois onnistua ja olla hauskaa.
Sirkku
Foorumin emo

Lähetä vastaus
16 viestiä • Sivu 1/1

Paluu Leivontafoorumin haasteet